אחסון אתרים טוב – מה זה נותן?
אחסון אתרים טוב, יאפשר לכם ליהנות מהשקט מקצועי, מכיוון שאתר שלכם יהיה מאוחסן על שרת מהיר ועם רמת האבטחה הגבוהה. כיום נמכרות מגוון רחב של חבילות אחסון ובכך מתרחבות האפשרויות לבחור חבילה הכי מתאימה ומשתלמת עבורכם. בשביל לעשות בחירה נבונה, חייבים לשים לב לכמה נקודות.
קודם כל להבין לאיזה כיוון ללכת האם אתם צריכים אחסון שיתופי או אחסון VPS ויכול להיות גם שאתם זקוקים לשרת ייעודי בכלל. שרת ייעודי – הנו שרת, אשר נמצא אך ורק בשימוש שלכם, הוא בדרך כלל מיועד לחברות גדולות, אשר מנהלות מספר רב של אתרים ומערכות. אחסון VPS – זה בעצם שרת וירטואלי עם גישה לניהול מלא של השרת הזה. במידת הצורך ניתן להגדיל אותו ללא בעיות. בדרך כלל בשרת וירטואלי בוחרים אנשים עם אתרים גדולים. האופציה האחרונה, שנקראת – אחסון שיתופי, שבדרך כלל מתאים לרב בעלי אתרים, כולל גם קטנים וניתן לרכוש אותו תמורת תשלום לא גבוה במיוחד.
כמו כן, לפני שאתם סוגרים חוזה עם חברה שמספקת אחסון אתרים תבדקו גם מה מספר האתרים שניתן לאחסן באותה חבילה. אם מדברים על עסק פרטי, שיש לו רק אתר אחד אז אין שום צורך לבחור בחבילה, שהיא מיועד לאחסון של כמה אתרים ( דומיינים), במידה ותצטרכו את זה בהמשך תמיד ניתן לשנות את המסלול ואת החבילה.
עוד דבר שתמיד מעורר מחלוקת – בחירת חברת אחסון בארץ או בחו"ל ועד כמה הבחירה הזאת משפיעה על קידום האתר? אין דעה חדש משמעית בנושא, אך רב המומחים שמתעסקים בתחום הדיגיטלי, במיוחד אנשים שעובדים בתחום קידום אתרים, נוטים להגיד, שאם אתר מיועד לקהל ישראלי אז גם האחסון שלו אמור להיות ישראלי.
עוד נושא, שעם השנים נהפך לשולי יותר – נפח תעבורה ונפח אחסון. מכיוון שכיום רב החברות נותנות נפח מספק אפילו בחבילות הכי צנועות, אז בדרך כלל אין עם זה שום בעיה.
עכשיו נעבור לפרמטרים, שהם מאוד חשובים בבחירת אחסון אתרים, ניתן אפילו להגדיר אותם כנקודות קריטיות. אחד מנקודות כאלו – נושא הגיבויים. לפעמים מתרחשים דברים ומשהו משתבש באתר, ברגע שקיים גיבוי עדכנתי אז מאוד קל להחזיר את הגרסה האחרונה של האתר. לכן, ברגע שאתם בוחרים חברת אחסון אתרים תמיד לכו על גיבויים יומיים. זה הזמן להתייחס גם לכל נושא של אבטחת מידע. חברה, מקצועית שמה את הנושא בסדר עדיפויות העליון ומעדכנת ומשדרגת את המערכות שלה כל הזמן.
נושא האחרון, שאתם צריכים לשים עליו לב – זה נושא של זמינות ומענה של שירות לקוחות ותמיכה טכנית. עד כמה מהר הם מטפלים בפניות? האם דרכי תקשורת איתם נוחים לכם? מאוד חשוב, צוות יהיה מקצועי וזמין רב השעות של היממה.
במאמר הזה לא התייחסנו לסוגיית המחירים, מכיוון שמחירים ברב החברות עבור חבילות דומות הם פחות או יותר אותו דבר, עם הפרשים קטנים של כמה שקלים בודדים. לכן, מומלץ להסתכל על זה רק אחרי שנבחנו את שאר הפרמטרים. גם תזכרו, שלפעמים שווה יותר לשלם אם אתם יודעים, שתקבלו תמורת תשלום את הכי טוב שניתן.