איך לבחור דומיין

איך לבחור דומיין מוצלח?

 בשביל לדעת על מה כדאי לשים לב בבחירת דומיין חייבים להבין מה זה בכלל דומיין. למעשה דומיין זה כתובת של האתר שלכם, זה אותו אלמנט ראשון שגולשים יפגשו וגם לרב יזכרו. דומיין טוב חייב לשקף את תחום העסק, את השירות שניתן בעסק או לחלוטין להיות זהה לשם העסק. כיום בחירה של דומיין יותר מסובכת מאי פעם, אבל יחד עם זאת בחירה הזאת מאפשרת להיות יותר ייחודי ויותר יצירתי.

אז בואו נתחיל, קבלו רשימה של נקודות שאליהן כדאי להתייחס בבחירת דומיין.

כנסו לאתר שדרכו תרצו לבצע רכישת דומיין. בדרך כלל בכל האתרים האלו יש אפשרות לבדוק זמינות דומיין. אבל עוד לפני זה כדאי לכם לקחת עט ונייר ולנסות לכתוב את כל הרעיונות שעולות לכם בראש. תזכרו ששם דומיין חייב לשקף בצורה מאוד ברורה את מהות העסק. זה יכול להיות גם שם של העסק עצמו. תמיד תנסו לשים את עצמכם בתור גולש ותראו אם בפעם ראשונה שבן אדם רואה או ומעלה את דומיין שלכם הוא יכול להבין על מה יהיה אתר? אתם אפילו יכולים לעשות סקר שוק לצורך זה.

איך לבחור דומיין

עוד כלל שדומיין לא צריך להיות מאוד ארוך ומסובך. מומלץ לבחור בדומיין שהוא יהיה קליט, כך יהיה לגולשים יותר קל לזכור אותו.

המלצה נוספת היא להימנע מצירופים של אותיות שיכולות להיות מקור לטעות ובלבול. כך למשל אותיות ch   sh, ck. יש לא מעט סיפורים ברשת, שמציגים מקרים כאלו, שעקב שימוש בצירוף אנשים פשוט לא הגיעו ליעד.

לא מעט שאלות מתעוררות בקשר לבחירת סיומת של דומיין. פעם היה נהוג לחשוב שסיומת .com היא הכי מוצלחת ואפילו יכולה לתרום לקידום האתר באינטרנט. אבל עם השנים המיתוס הזה נשבר. כיום הכלל המנחה לבחירת סיומת זה נטו קהל היעד. לדוגמה, אם אתם מכוונים את האתר שלכם לקהל ישראלי אז הסיומת אמורה להיות Co.il אם אתם מכוונים את האתר לקהל בינלאומי אז לכו על .com

אחרי שיש לכם כמה מספר וריאציות של הדומיינים, באתר, שדרכו תרצו לרכוש דומיין תכניסו את השם שהוא בעדיפות ראשונה ותראו אם הוא פנוי. במידה והוא פנוי, אז הרווחתם במידה ולא תקבלו גם הצעות לשמות שהם דומים. כאן אתם כבר תחליטו אם להשתמש באחד מהם או ללכת לפי הרשימה שלכם ולנסות וריאנט אחר, שכבר חשבתם עליו.

עוד דבר שחשוב, זה לבדוק למי דומיין שאתם רוצים לבחור בו היה שייך קודם. זה יעזור לכם למנוע מצבים לא נעים בהמשך. למשל אם האתר הקודם היה בנושא שירותי אינסטלציה ואתם מוכרים מוצרים לתינוקות.

תמיד תזכרו שדומיין זה חלק מאוד חשוב בבניית נוכחות דיגיטלית שלכם, לכן אל תמהרו. עדיף שתבזבזו זמן על בחירת דומיין, כי זה יכול לדחוף אתכם להצלחה.