אסטרטגיית תוכן – מה זה ולמה צריך אותה?

אסטרטגיית תוכן – מה זה ולמה צריך אותה?

תוכן תמיד יהווה עניין משמעותי בחיי האדם ולא משנה באיזו צורה. כולם יסכימו, שהיום מספר קוראים מתלהבים של ספרים יורד, אבל יחד עם זאת עולה מספר של קוראים באינטרנט. כמובן, שאפשר להתווכח על סוג הותכן הנקראה ועל הזמן, הנדרש לזה, אל בכל מקרה זה משהו שאנשים קוראים ולא משנה באיזו תצורה ובאיזה אורך.

הרי, בכל אתר וכמעט בכל רשת חברתית אתם קוראים, זה יכול להיות מאמר על מוצר השוואתי, זה יכול להיות סיפור אישי, לעתים זה גם פוסט פרסום. כבר לא דבר על הפוסטים בכל מיני רשתות חברתיות. רגע, תגידו אתם, אבל ברשתות חברתיות יש לא מעט תוכן וידאו והוא יותר מושך את הקהל, ואפילו נסכים איתכם על זה. אבל תאמינו, שגם תוכן בצורת טקסט מופיע ומושך לב של גולשים לא פחות. ברב בלוגרים נוהגים לשלב את שימוש בסוגי התוכן השונים, כך שגם במקרה הזה יש לא מעט חומר לקריאה.

אסטרטגיית תוכן - מה זה ולמה צריך אותה

העניין המהותי: איך לדעת איזה תוכן, מתי ואיפה צריך לפרסם. התשובה לא תהיה מסובכת, חייבים לתכנן ולצורך זה נשתמש במושג- "אסטרטגיית תוכן". עכשיו נעבור לשאלה המרכזית:" מה זה אסטרטגיית תוכן ולמה צריך אותה?" מטרת האסטרטגיה לסייע לכם להגיע לעוד לקוחות פוטנציאליים.

לצורך בניית האסטרטגיה אתם, בתור בעלי העסקים, חייבים לחשוב מה הוא המסר שאתם רוצים לשדר לכולם ובאיזה נקודת זמן בדיוק. בשלב ראשון אתם צריכים להגדיר קהל היעד שלכם ואז לנסות לחשוב על השאלות שהם שואלים או יכולים לשאול. גם זמן, מתי לפרסם את התוכן ובאיזו צורה. לדוגמה אם יש דברים כמו למשל תיקון של משהו או התקנה, אז בוודאי התוכן יותר מתאים הוא יהיה תוכן בצורת וידאו, אבל במידה ומדבור על האתר של עורך דין, המתמחה בנושאים כמו הגירה או הליך מדורג וכדומה, התכון המתאים ביותר יהיה בצורת טקסט. הוא גם יכול לכלל סיפורי ההצלחה או המלצות כאלו ואחרות.

השלב הבא, זה לקבל החלטה לגבי הביצוע עצמו. האם אתם מעוניינים ללמוד לבצע את כל המשימות לבד או שאתם רוצים לפנות לחברה חיצונית. לעתים נדמה שביצוע עצמי יותר זול, אך זה לא בדיוק כך. בתחילת הדרך בוודאי תצטרכו גם להשקיע תקציבים בלימוד וגם להשקיע זמן וגם לא הכל ישר הולך, כמו שצריך. לעומת זה אם אתם משתמשים בשירות של חברה חיצונית, אז זה נכון שלכך נדרש תקציב מסוים, אך בכל מקרה זה יחשב כהוצאות של העסק וגם אתם לא תצטרכו להשקיע בזמן זמן.

לסיכום, ההחלטה היא כמובן תמיד תישאר שלכם, אבל אל תמהרו קודם תסכלו בצורה ריאליסטית על הלו"ז שלכם ותראו אם באמת יש אפשרות שתוכלו לפנות לכך זמן, משום שמניסיון נוכל להגיד, שלרב בעלי העסקים אנשים עסוקים ולכן גם אם בהתחלה התחילו לבד ובהמשך מחליטים לפנות לשירות של חברה חיצונית.