מה ההבדל בין שיווק לפרסום

מה ההבדל בין שיווק לפרסום

כל בעלי האתר, אשר מנהלים אותו לבד בוודאי נתקלו לפחות פעם אחד במושגים כמו "תוכן שיווקי" או "תוכן פרסומי". אבל לא רב לא ידעו שאלו 2 מושגים שונים, למרות שהם חופפים. בגדול אם אתם רוצים להצליח בתחום, מומלץ להשתמש בשני סוגי התוכן.

אז בואו נראה מה שונה ומה דומה?

נתחיל אולי מכך שלשניהם יש אותה מטרה בדיוק: הם נועדים למשוך את תשומת לב של כמה שיותר לקוחות וכמובן לעלות את אחוז של העסקאות. ההבדל המהותי מסתמן אולי בדרכים ויכולות. יש כאלו שמגדירים את פרסום כחלק מהשיווק ויש בזה הצדקה. הרי שיווק זה תהליך שעושים לצורך קידום של העסק כולל הקמה, פיתוח וקידום של מותג שלכם. לעומת זה פרסום בדרך כלל זה מסר, שמועבר בעזרת אמצעים שונים ומספר על משהו ספציפי יותר. כך למשל אם אנחנו ניקח לדוגמא משרד עורכי דין, המתמחה בדיני משפחה. אז כמובן יהיה מצוין לפרסם, שבמשרד כזה תוכלו להשיג שירות כמו עריכה והכנה של הסכם ממון, אבל יחד לכל אנשי מקצוע ובמיוחד לעורכי הדין חשוב גם מיתוג וגם תדמית. הרי חשוב שלקוחות פוטנציאליים ידעו שאיש מקצוע או עורך דין במקרה שלנו הוא ייחודי, הוא איכותי ושניתן לסמוך עליו. מיתוג זו אחת הדרכים לבנות לעסק זהות מוגדרת.

מה ההבדל בין שיווק ופרסום לעסקים

יש לא מעט מסלולים לבצע שיווק או פרסום ובכל אחד תוכן ייקח חלק מאוד פעיל בתהליך. ביצירת פרסומת תצטרכו להעביר בעזרת תוכן קצר וקולע את מסר בצורה חדה וברורה ללקוח. היום בעידן הטכנולוגיות מאוד נפוץ להקים קמפיין פרסומי ברשתות חברתיות, מכיוון שאפשרויות החשיפה הם ללא גבול.

כאשר מדברים על תהליך השיווק, אז כאן הדרישה לכמות התוכן איכותי, מעניין, מושך עולה פי כמה. את המרכיבים הנפוצים של שיווק, בוודאי כולכם מכירים היטב בתור לקוחות. אבל לא כולם חושבים על הצעדים האלו בתור בעלי עסקים וחברות. בתור דוגמא אפשר להזכיר: עלוני מידע, קבלת מיילים או הודעות המכילות מידע שיווקי, מאמרים בבלוגים ופורטלים מרכזיים ועוד. הרי לא סתם עבר ביל גייטס בזמנו, שתוכן –הוא המלך. העניין הוא לדעת להשתמש בתוכן הזה.

לסיכום אפשר להגיד שעם הזמן ונגישות לאינטרנט כמעט מכל מקום בעולם הגבול בין שיווק לפרסום היטשטש במובן מסוים והפך להיות בלתי נראה כמעט, לכן זה לא פלא שלרב אנשים חושבים שזה אותו דבר.