מה צריך לדעת על הקמת חנות מקוונת?

מה צריך לדעת על הקמת חנות מקוונת?

אחרי שנת קורונה יותר ויתר אנשים רוצים להיכנס לתחום דיגיטלי ואו יותר נכון לנישה של חנויות וירטואליות. הרי זה ברור מכיוון, שרב העסקים אשר היו נוכחים גם אונליין יכלו למכור את הסחורה ולקבל רווחים. לפני שנדבר על תהליך תפיחת חנות וירטואלית ועל העלויות רצינו להתיחס לכך שקיימות מספר דעות לא נכונות ואפילו מנוגדות. למשל קיימת דעה שלצורך הקמת החנות הוירטואלית לא צריך השקעה כספית ושתהליך הקמת חנות מאוד קל ואינו דורש ידע של איש מקצוע. הדעה אחרת אומרת שאין טעם לבנות אתר-חנות במידה ואין לכם סכום כסף גדול. האם זה נכון או לא, נשאר להחליט לכל אחד ואחד ונתמקד בשאלה כמה יעלה לפתוח חנות אונליין?

מה צריך לדעת על הקמת חנות מקוונת

אפשר לחלק מעוניינים בהקמת חנות וירטואלית לאלו שיש בבעלותם כבר חנות פיזית ואלו שעדיין אין להם. נתחיל מאלו שאין להם עדיין כלום אבל יש חלום. דבר ראשון שבו צריך להתעסק זה פתיחת עסק. ניתן להתחיל מפתיחת עוסק פטור בהתחלה ובמידה ותראו שזה הולך ומתפתח אז תמיד אפשר לשנות. במידה ואתם לא מתמצאים במושא מומלץ לפנות לאנשי מקצוע שיכלו לסייע בעניין.

אחרי שיש לכם כבר עסק אתם צריכים להקים אתר אינטרנט, שהוא יהיה חנות. יש אפשרות להקים אתר מ"אפס" ואז הוא יהיה שלכם נטו או להשתמש בפלטפורמות הקיימות. צריך לציין שיש יתרונות וחסרונות גם במקרה אחד וגם בשני. אם אתם בוחרים להקים את החנות על פלטפורמה קיימת אז תהליך יהיה יותר קצר ומהיר אבל יחד עם זאת יעלה יותר כסף, מכיוון שחייבים לשלם גם דמי תחזוקה, מנוי ועמלות ועוד.

במידה התקבלה החלטה להקים חנות מקוונת משלכם, אז תצטרכו לבצע שלבים הבאים: רכישת דומיין ורכישת חבילת אחסון ואז לפנות לאיש או חברה שמתמחים בבניית אתרים. בעזרתם תבנו אתר ואחי זה תצטרכו לחבר לאתר מערכת סליקה להחליט האם אתם תוכלו להפעיל הכל לבד או תצטרכו להיעזר בכוח אדם נוסף. במידה וכן, זה הזמן לחפש עובדים.

אחרי שאתר תעלה לאוויר תצטרכו ללמוד גם על קידום האתר במנועי החיפוש השונים. ניתן לבצע קידום אורגני, שבדרך כלל לוקח יותר זמן וגם לעשות קידום ממומן, שתוצאות שלו ניתן לראות כמעט מיידית.

אם יש ברשותכם חנות פיזית אז התהליך הוא קצת יותר קצר מכיוון שאתם מתחילים את התהליך משלב של הקמת אתר – חנות ומתקדמים האלה לפי אותו סדר.