תוכן שיווקי

תוכן שיווקי – קופירייטינג ומיתוג

כשמדובר בקופירייטינג, בניגוד לתוכן אינפורמטיבי, מדובר על האיכות ולא על הכמות. גם משפט אחד שכתוב בצורה מדויקת יכול לגרום לקורא לבצע את הפעולה המבוקשת, או למשוך אותו אל האתר. כתיבה שיווקית נכונה היא כתיבה שיוצאת מהקופסה, שממשיכה לחדש, שמביאה את המהות הכוללת של האתר, החברה או המותג במשפט אחד, או בפסקה קצרה. משפטים מנצחים מביאים עימם את התוצאות הטובות ביותר, והשימוש בהם צריך להיות מדוייק, תמציתי, והחלטי.

אילו שימושים יש לקופירייטינג?

הכתיבה השיווקית נועדה לשימוש במגוון רחב של אמצעי פרסום כשבראש החשיבה עומד העקרון של איכות לעומת כמות.

עמוד הבית – של האתר, שאמור לתאר בקצרה את התכלית של האתר, את מהות החברה, או את תמצית השירות אמור להיות כתוב בצורה קצרה ותמציתית, נוגעת, ומושכת, על מנת שבקורא יתעורר הרצון לקרוא עוד, ולהתעניין לעומק בשירותי החברה או האתר.

סלוגנים – מנצחים או שמות מבטיחים ירוממו את התכלית השיווק של האתר או החברה, ויביאו למיתוג מוצלח. סלוגן או שם של חברה אמור להיות קצר ולעניין, משפט אחד לכל היותר.

בבאנרים – כתיבה שיווקית יכולה להיות מורכבת קצת יותר מכתיבת סלוגנים ושמות מוצר או חברה. באנר יכול להיות אקטיבי, ולהחליף את התוכן המוצג בו, ולאפשר לקורא להיות עד למעין "פרסומת שלטים" המורכבת משלושה סלוגנים או שלושה משפטי מפתח. באנר אפקטיבי ימשוך את הקורא ללחוץ עליו ולהגיע לדף הנחיתה של האתר.

דפי נחיתה – הכתובים נכון ימשכו את הקורא לבצע את הפעולה המבוקשת כגון הרשמה לאתר, קנייה מקוונת, או השארת פרטי התקשרות.

מיתוג נכון

מיתוג של אתר, חברה, שירות או מוצר יוצרים מראה אחיד וגוון זהה לאורך כל הדרך. אתר שדפיו השונים נראים כאילו נכתבו על ידי מישהו אחר, או עוצבו בשני חלקים שונים של העולם יוצרים תחושת אי סדר וחוסר נוחות. אתר מסודר, המציג את המידע או השירותים הניתנים בו באופן אחיד הן מבחינת הכתיבה והן מבחינת העיצוב שומרים על מסגרת האתר, והופכים אותו בעצם, למותג.

מותג מצליח מתחיל בבחירת השם, ומשפט התיאור. שם המותג צריך להיות קצר, קולע, פלפלי ולהחזיק משהו מהמהות של השירות הניתן. משפט התיאור אמור לספק את ההרחבה לשם המותג, אך לשמור על ליין קצר, תמציתי וקולע.

דבר איתנו ואנו נדאג להפוך את השיווק שלך להצלחה!